Share
Vajon élményt jelenthet a munkahelyünk?
A XXI. század az élmény alapú cégeké. A mai felgyorsult és digitalizált világunkban a cégek zöme tudja, hogy nem elegendő egy terméket vagy szolgáltatást pusztán eladni, hanem ezzel együtt egy egyedi vásárlói élményt is biztosítani kell. Bármely márkára gondolunk, rögtön valamilyen élmény-érzelem jut eszünkbe, mely a márka iránti megítélésünk alapját adja. Ez alakítja ki a márkahűséget a fejünkben-mint fogyasztóban-, de mint munkavállaló is ugyanezzel a fejjel gondolkodunk, ha a munkahelyünkről van szó, nem?
Élményt keresünk és kapunk, ez alapján döntünk, ítélünk!
A mostani mainstream HR gondolkodás folyamatalapú. Ez egy szükségszerű állomás a fejlődésben, hogy az employee lifecycle strukturáltan működjön. Azonban ennek megléte ma már nem elégséges, nem ad megoldást a drasztikusan megváltozott munkaerő piaci helyzetre és a hasonló mértékben megváltozott dolgozói elvárásokra. Nem ugyanolyan elvárásaink vannak ma egy munkahellyel kapcsolatban, mint 5-10 éve, a munkaerőpiacra belépő új generáció elvárásairól nem is beszélve.
Ahogy egy cég tudatosan építi fel márkáját a fogyasztók felé, ugyanilyen alapokon nyugvó munkáltatói márka felépítése szükséges. A munkakeresők is ma már a fogyasztóként megszerezett márkához kötődő élmény alapján jelentkeznek, vagy nem jelentkeznek egy meghirdetett pozícióra. Akik jelentkeznek tudat alatt azt az élményt várják el a leendő munkahelytől, mint amilyet fogyasztóként kaptak a márkától. Csak úgy lehet versenyképes a szervezet, ha nap, mint nap élményt ad a munkavállalóiknak. Ezek közül is hatványozottan fontos az első élmény, hiszen ezt nem lehet még egyszer megszerezni. A felmondások nagy hulláma az első hetekben történik meg.
Az Evolution Group 2018 áprilisában folytatta le Magyarország legnagyobb fluktuáció kutatását, mely szerint (férfiaknál 49%, nőknél 34%) az egyik elsődleges ok, hogy a munka vagy a munkahely nem felel meg az (előzetes) elvárásaiknak azaz, nemhogy nem kap számára megfelelő pozitív első élményt, hanem még ráadásul negatívat kap a munkavállaló.
Read all the articles about
No categoriesArticle written by:
Share
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
No categories
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Munkahelyeink.hu contributors